Inhoud

juli 2016

vrijdag 1 juli 2016

Te weinig laadpalen voor alle stekkerauto's

Rijden op stroom en gas wordt gezien als een belangrijke oplossing voor duurzame mobiliteit. De infrastructuur hiervoor is noodzakelijk om schone kilometers mogelijk te maken.  In 2015 is het aantal oplaadpunten voor elektrische auto’s verder gegroeid, maar de groei is nog onvoldoende om het door Nederland gestelde doel van 70.000 publieke oplaadpunten in 2020 te behalen. Het aantal vulpunten voor groengas auto’s is in 2015 gestagneerd.

Stand van zaken infrastructuur Duurzame brandstoffen Nederland
(bron: klimaatmonitor, februari 2016; bewerking CROW)

In Nederland en op Europees niveau wordt duurzame mobiliteit gestimuleerd en worden doelen gesteld om de benodigde infrastructuur verder uit te breiden. In Nederland wordt sterk ingezet op de groei van elektrisch vervoer wat blijkt uit het relatief grote aantal laadmogelijkheden voor elektrische auto’s. Aan de stand van zaken en het gestelde doel van 2020 is te zien dat er nog veel werk aan de winkel is. In tegenstelling tot de groei van het aantal oplaadpunten stagneert het aantal vulpunten voor groengas.

Lees in dit dashboard meer over de stand van zaken en ontwikkelingen van de duurzame infrastructuur in Nederland:




1 opmerking:

  1. Je merkt dat dit in een jaar tijd toch wel sterk verbeterd is hoor. Ik rij zelf een Leaf en weet dat ik nog steeds moet opletten, waar ik heen ga, of ik er ook kan opladen. Maar het valt me momenteel meer mee dan tegen!

    BeantwoordenVerwijderen